Decizia a fost data, ca urmare a sesizarii formulate de Avocatul Poporului, prin promovarea unui Recurs in Interesul Legii, ca urmare a faptului ca instantele de judecata nu au un punct de vedere unitar in ceea ce priveste legalitatea hotararilor consiliilor locale avand ca obiect reglementarea procedurii privind ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar, adoptate in aplicarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pe de o parte instantele de judecata hotarasc in sensul ca “hotararile consiliilor locale avand ca obiect de reglementare procedura de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar au fost adoptate cu depasirea competentei ce revine consiliilor locale si sunt contrare prevederilor actelor normative cu forta juridica superioara”, iar intr-o alta orientare, au hotarat in sensul ca: “Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 care reprezinta norma generala superioara privind masura tehnico – administrative a ridicarii vehiculelor nu exclude competenta autoritatilor publice locale de a emite regulamente, in mod descentralizat, cu privire la activitatea de deblocare si fluidizare a traficului rutier, prin <regulament> intelegandu-se orice act administrative care cuprinde norme de executare a legii, iar nu doar Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002.”

Prin Recursul in Interesul Legii promovat, Avocatul Poporului a considerat ca: “Hotararea Guvernului nr. 1391/2006 (…) nu cuprinde dispozitii cu privire la procedura in care se executa masura ridicarii autovehiculelor stationate neregulamentar. In aceste conditii, la nivelul autoritatilor administratiei publice au fost adoptate o serie de acte cu caracter normativ, prin care s-a reglementat in detaliu procedura ridicarii vehiculelor stationate neregulamentar, instituind astfel o competenta in favoarea unui serviciu public subordonat care apartine in egala masura si politiei rutiere, dar si politiei locale. Imprejurarea ca prin Regulamentul de aplicare a Ordonantei de Urgenta nr. 195/2002 nu este reglementata aceasta procedura de aplicare a masurilor de ridicare, transport si depozitare a vehiculelor stationate neregulamentar nu poate fi interpretata extensiv drept o omisiune a legiuitorului ce ar putea fi indreptata prin vointa unilaterala a autoritatii deliberative locale si in nici un caz nu poate justifica demersul autoritatii locale de a adopta reglementari intr-un domeniu rezervat prin lege in competent Guvernului Romaniei. ”

In conformitate cu dispozitiile art. 517 alin. 5 din Codul de procedura civila, Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie are caracter obligatoriu.