Rapoarte de due diligence legale si Memorandum

Avocat due diligence. Ce este un raport due diligence legal?

Un raport due diligence legal este un document esențial utilizat în procesele de achiziții, fuziuni, investiții sau alte tranzacții semnificative, reprezentând o analiză din punct de vedere legal, financiar și tehnic a bunului care va face obiectul operațiunii.

Importanța unui raport due diligence legal este dată de faptul că asigură părților luarea unor decizii informate prin cunoașterea exactă a situației juridice și financiare a obiectului tranzacției, identificarea riscurilor și a oportunităților asociate bunului, dar și confirmarea informațiilor oferite de către vânzător.

De regulă, cel care se ocupă de efectuarea unei astfel de analize necesare pentru un raport due diligence legal este un avocat drept comercial care oferă consultanță juridică pentru due diligence începând cu redactarea raportului ținând cont de evaluarea juridică, financiară și operațională efectuată, dar și de riscurile care pot apărea după momentul tranzacției.

Avocat drept comercial. Situații în care este necesară efectuarea unui raport due diligence legal

Existența unui raport due diligence legal este necesară într-o varietate de situații, dar, mai cu seamă în cele care privesc viitoare tranzacții cu un impact semnificativ din punct de vedere financiar. Astfel, acesta este un document des întâlnit în mediul de afaceri, în procesele de fuziuni și achiziții, investiții, la finanțarea prin împrumuturi bancare sau chiar în cazul achiziționării de imobile, atunci când vorbim despre un due diligence imobiliar.

În cazul în care raportul de due diligence se întocmește anterior unui proces ce implică fuziuni și achiziții, cumpărătorul sau investitorul va afla în urma analizei amănunțite care sunt activele, pasivele, care este situația companiei în raport cu alte firme concurente sau dacă este implicată în litigii și care este stadiul acestora.

În acest context, Societatea românească de avocatură Pavel Mărgărit și Asociații, prin intermediul unui avocat pentru fuziuni si achiziții sau a unui avocat due diligence oferă consultanță M&A și se poate ocupa de tot ceea ce înseamnă evaluare juridică pentru investiții în România incluzând analiza documentelor, efectuarea propriu-zisă a auditului financiar și contabil, evaluarea comparativă cu firmele din același domeniu, revizuirea contractelor societății, identificarea litigiilor în care este implicată aceasta și, dacă este cazul, chiar oferirea de sprijin în soluționarea acestora.

În ceea ce privește efectuarea unui due diligence imobiliar, acesta este cu atât mai important, deoarece, în practică pot să apară numeroase situații în care nerealizarea unei analize detaliate înainte de cumpărare poate naște litigii ulterioare. De cele mai multe ori, la cumpărarea unui imobil de pe piața imobiliară din Romania este indicată încheierea unui antecontract de vânzare-cumpărare sau așa numita promisiune de vânzare între cumpărător și dezvoltatorul imobiliarpentru a garanta încheierea unui contract de vânzare în viitor și pentru a evita riscurile generate de întârzieri cu termenul de livrare al construcției sau modificări neprevăzute ale proiectului.

Pentru a încheia un antecontract de vânzare-cumpărare, respectiv o promisiune de vânzare, cumpărătorul trebuie să pună la dispoziție o sumă de bani cu titlu de avans pentru acel contract de vânzare. Aceste sume sunt de obicei destul de mari, dată fiind și valoarea bunului imobil, motiv pentru care efectuarea unui due diligence imobiliar anterior încheierii unui antecontract de vânzare-cumpărare se impune cu necesitate. La fel ca și în cazul fuziunilor și achizițiilor sau a oricăror alte operațiuni de acest fel, de efectuarea raportului de due diligence imobiliar se poate ocupa un avocat due diligence sau un avocat drept imobiliar. Acesta va trebui să consulte toate documentele accesibile cumpărătorului, să verifice dacă partea care se constituie vânzător în viitorul contract de vânzare este într-adevăr proprietarul imobilului, să verifice existența drepturilor litigioase asupra acestuia, dacă imobilul a fost grevat cu sarcini, dacă există deja o promisiune de vânzare asupra acestui imobil sau dacă există contracte de locațiune ori comodat.

Societatea românească de avocatură Pavel Mărgărit și Asociații subliniază importanța consultării unui avocat pentru fuziuni si achiziții sau avocat drept imobiliar pentru a vă oferi consultanță juridică pentru due diligence înainte de achiziționarea unui imobil de pe piața imobiliară din Romania ori consultanță M&A, în funcție de nevoile dumneavoastră pentru a vă asigura de faptul că toate aspectele relevante ale unei tranzacții sunt înțelese și gestionate corespunzător.

Societatea Românească de Avocatură Pavel Mărgărit și Asociații oferă servicii de consultanță avocat și asistență juridică specializată în drept comercial, în special în ceea ce privește redactarea de rapoarte, precum rapoarte de due diligence legale si memorandum. Un avocat drept comercial din cadrul echipei noastre vă poate oferi asistență juridică în orice aspect de drept comercial. Pentru a beneficia de suportul nostru profesional și pentru consultanță avocat, vă invităm să completați formularul de contact disponibil pe site-ul nostru https://avocatpavel.ro/contact/.

Nu navigați prin aceste provocări singuri. Contactați-ne astăzi pentru asistență expertă adaptată nevoilor dumneavoastră.

Avocat pentru fuziuni si achiziții. Ce este un memorandum legal și în ce situații se folosește?

Un memorandum legal este un document intern utilizat cel mai adesea de către avocați pentru a rezuma și a se informa cu privire la o anumită situație juridică. Acesta oferă o evaluare clară astfel încât avocatul sau persoana care realizează acest memorandum legal să poată lua o decizie informată în legătură cu strategie aplicabilă pentru soluționarea cazului.

Acest memorandum legal poate fi redactat fie pentru uzul intern în cadrul unei societăți de avocatură sau a unui departament juridic, fie pentru informarea clienților cu privire la o anumită problemă juridică. Fiind un document asemănător unui raport due diligence legal, în sensul că ambele au ca obiectiv evaluarea anumitor riscuri și identificarea unor soluții favorabile, acestea au în comun și unele situații în care este necesară realizarea lor. Prin urmare, un memorandum legal se redactează pentru situații privind fuziuni și achiziții pentru a stabili dacă anumite clauze din contract sunt în acord cu reglementările aplicabile, pentru luarea unor decizii strategice în afaceri, evaluând implicațiile juridice ale acestora sau cu ajutorul acestuia se pot pregăti o serie de negocieri contractuale, analizând direcția spre care ar putea duce fiecare clauză propusă.

Memorandumul poate fi folosit inclusiv în contextul achizițiilor imobiliare de pe piața imobiliară din Romania. Astfel,un avocat drept imobiliar oferă  consultanță M&A șiîntocmește un memorandum legal pentru a analiza toate aspectele privind achiziționarea, vânzarea sau finanțarea proprietăților prin documentarea rezultatelor obținute în urma efectuării raportului de due diligence imobiliar, analizarea termenilor și a condițiilor înscrise în contractul de vânzare, verificarea drepturilor și obligațiilor părților, dar și documentarea condițiilor de încetare ale contractului.

Un aspect extrem de important într-o evaluare juridică pentru investiții în România în domeniul imobiliar îl constituie reglementările de zonare și conformitatea cu normele legale. La cumpărarea unui teren sau la construirea unui imobil trebuie să se țină cont de anumite reguli precum păstrarea anumitor spații verzi, distanțe minime față de limitele de proprietate, înălțimea clădirilor, iar nerespectarea acestor reglementări ar putea duce la obstacole în construirea și utilizarea proprietății, motiv pentru care o evaluare juridică pentru investiții în România și redactarea unui memorandum legal de către un avocat drept comercial acoperă toate aceste aspecte și asigură legalitatea procedurilor.

Societatea românească de avocatură Pavel Mărgărit și Asociații oferă servicii juridice la un înalt standard profesional în diverse arii de practică, inclusiv în cele care privesc consultanță juridică pentru due diligence, echipa noastră demonstrând o înțelegere complexă a reglementărilor privind evaluarea juridică pentru investiții în România , oferind soluții juridice clare și eficiente tuturor clienților care au solicitat serviciile unui avocat drept comercial.

Articole din aria de practica

recuperare creanta

Analiză avocat. Ce tipuri de soluții de recuperare creanțe are la îndemână statul român pentru recuperarea tezaurului furat?

Modalități de recuperări creanțe în România Procedura de recuperări creanțe poate reprezenta o adevărată provocare în raporturile juridice dintre părți, având drept scop protejarea drepturilor și interesele creditorilor. Procedura de recuperare datorii este guvernată de codul de procedură civilă sau de legislația în vigoare aplicabilă în funcție de izvorul prejudiciului. Atunci când este vorba despre […]

recuperare creante in romania

Analiză avocat. Care sunt cele mai frecvente procese dintre firmele din România și cum vă puteți proteja afacerea?

Strategii legale pentru a preveni conflictele și pentru a proteja afacerea de procese costisitoare Având în vedere evoluția cadrului legislativ și a mediului de afaceri aflat în continuă schimbare, multe firme din România ajung să intre în conflicte juridice ce pot afecta activitatea și stabilitatea acestora. De cele mai multe ori, procesele în care sunt […]

Legea taxelor de timbru

Taxa de timbru în materie de partaj judiciar

Taxa judiciară de timbru în lumina noilor dispoziții din Legea nr. 268/2024 În contextul noilor reglementări introduse de Legea taxelor de timbru, calculul și achitarea taxelor judiciare de timbru pentru diverse acțiuni precum acțiunea de partaj, inclusiv partaj judiciar sau partaj la divorț, devin aspecte demne de luat în considerare de către cei care doresc […]

executare silita

Avocat contestație executare. Contestația la executare

Asistență juridică și reprezentare în litigii, procedura executării silite și în contestația la executare în România Potrivit Codului de Procedura Civilă, persoanele interesate sau vătămate prin procedura executării silite pot face contestație la executare silită împotriva oricărui act, a încheierilor date de executorul judecătoresc a încheierii prin care s-a admis cererea de încuviinţare a executării silite, precum și în […]

Cinci feluri în care se poate atrage răspunderea personală a administratorului în România – civil, penal, fiscal, excludere/revocare și în caz de insolvență a societății pe care o administrează

Legislația din România prevede o serie de reguli și obligații în sarcina administratorului din România privind desfășurarea activității sale. Conform legislației în vigoare, în România, administratorii răspund personal în fața societății pentru prejudiciile cauzate prin încălcarea legii sau a mandatului primit. Pe de altă parte, administratorul va răspunde personal și solidar și va putea fi […]

Care este actuala abordare a societății dumneavoastră cu privire la litigii în România?

În domeniul afacerilor, apariția unui litigiu poate reprezenta o provocare semnificativă, întrucât afectează reputația unei societăți comerciale, consumând timp și resurse financiare. De aceea, este esențial ca societățile comerciale să se concentreze pe prevenirea litigiilor în România în loc să le trateze ulterior, motiv pentru care un avocat specializat în dreptul corporativ, drept comercial și litigii în România vă […]

Cum se contestă procesele verbale de control emise de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM)?

În situația în care un angajator a fost sancționat pentru neregulile constatate în cadrul activității de muncă de către Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), acesta poate contesta procesele verbale de control emise de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM). În cazul încălcării dispozițiilor legale, angajatorul poate răspunde contravențional. Societatea românească de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații din România […]

Cum poți obține anularea, completarea sau rectificarea actelor de stare civilă?

Având în vedere faptul că în practică pot apărea erori cu privire la întocmirea actelor de stare civilă, Societatea de Avocatură Pavel Mărgărit și Asociații recomandă apelarea la serviciile unui avocat specializat în litigii și dreptul familiei în România care vă poate sfătui cu privire la mijloacele legale pentru a obține anularea, completarea sau rectificarea […]

Contract de munca

Cum poți stinge o obligație față de un partener contractual?

Contractul semnat între părți creează drepturi și obligații, producând efecte pe perioada stabilită. În general, obligațiile contractuale pe care și le asumă un partener contractual se sting prin executarea voluntară a acestora, și anume prin remiterea unei sume de bani sau prin executarea prestației care face obiectul obligației. Însă, există și modalități alternative de stingere […]

excludere asociat

Cum se atacă o hotărâre definitivă la CEDO? Procedura in fața Curții Europene a Drepturilor Omului

Orice persoană care se află în situația în care o hotărâre definitivă îi prejudiciază interesele poate contesta hotărârea definitivă, urmând procedura în fața Curții Europene a Drepturilor Omului. Societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații din România recomandă apelarea la un avocat specializat în litigii și drepturile omului pentru a vă îndruma în demersurile necesare pentru atacarea […]

Atragerea răspunderii patrimoniale

Cum se poate face contestație la executare silită împotriva unui titlu executoriu în România?

Contestația la executare silită este o modalitate prin care se obține anularea oricărui act de executare silită de către persoanele interesate sau vătămate prin executare. După începerea executării silite, persoanele interesate sau vătămate pot solicita pe calea contestației la executare silită și anularea încheierii prin care s-a admis cererea de încuviințare a executării silite dacă […]

Cum să te îndrepți cu o cerere în pretenții împotriva partenerului contractual în România?

Încheierea unui contract creează drepturi și obligații între părțile semnatare pe perioada stabilită. Astfel, prin acțiunea în pretenții o persoană poate pretinde obligarea celeilalte părți la respectarea dreptului încălcat sau la executarea obligației asumate, iar dacă nu mai este posibil, obligarea ei la plata unor daune-interese pentru prejudiciul suferit. Societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații din […]