Radiere sucursală în România
Avocat drept societar. Procesul de radiere sucursală în România
Conform dispozițiilor cuprinse în Legea societăților nr. 31/1990, o sucursală este o entitatefără personalitate juridică care aparține de o societate comercială mamă fiind subordonată din punct de vedere economic și juridic acesteia.
Procesul de radiere sucursală în România presupune încetarea activității desfășurate de o unitate de lucru care aparține de o societate comercială mamă în urma parcurgerii anumitor etape care se finalizează prin ștergerea acesteia din Registrul Comerțului.
Anterior etapei de radiere sucursală trebuie urmată etapa de lichidare sucursală în România. După ce această etapă este finalizată și se efectuează operațiunea de radiere din Registrul Comerțului, va înceta și existența sucursalei ca unitate separată de lucru.
Până la parcurgerea ultimei etape de radiere sucursală, respectiv în faza de lichidare sucursală în România, aceasta poate continua să desfășoare activități economice legate de finalizarea operațiunilor pe care le avea în derulare și lichidarea activelor și obligațiilor sale, însă cu anumite limitări.
Societatea românească de avocatură Pavel Mărgărit și Asociații recomandă colaborarea cu un avocat drept comercial sau avocat Registrul Comerțului în vederea gestionării și întocmirii documentației necesare pentru procesul de radiere sucursală în România. Asistența juridică oferită de un avocat drept societar este o opțiune indicată atunci când aveți de-a face cu înființarea de sucursale sau închiderea unei sucursale, mai ales că această operațiune presupune și lichidarea obligațiilor fiscale și depunerea declarațiilor la instituțiile specializate, iar colaborarea cu un avocat drept comercial specializat încă de la începutul procedurii vă poate ajuta să economisiți timp și resurse.
Avocat Registrul Comerțului. Acte necesare pentru închiderea unei sucursale
În cazul în care o societate comercială decide să înceteze activitatea desfășurată de o sucursală trebuie să aibă în vedere faptul că trebuie depuse o serie de documente la Registrul Comerțului.
În acest sens este necesară în primul rând hotărârea adunării generale a asociaților prin care se decide închiderea unei sucursale. În funcție de forma juridică pe care o are o societate comercială și de dispozițiile cuprinse în actul constitutiv, poate fi vorba și despre o decizie a adunării generale a acționarilor care prevede radierea unei entități fără personalitate juridică. Pentru completarea seriei de documente necesare pentru radiere sucursală mai sunt necesare certificatul de înregistrare sucursală, cererea de înregistrare radiere sucursală constând într-un formular tipizat obținut de la Registrul Comerțului, actul constitutiv al societății și, dacă este cazul dovada autorizațiilor sau avizelor eliberate de autoritățile competente ca o condiție prealabilă radierii din Registrul Comerțului, când emiterea unor astfel de documente este prevăzută de lege, dovezile privind îndeplinirea condițiilor prevăzute prin legi speciale și dovada privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legalei .
Toate procedurile privind procesul de radiere sucursală în România pot fi îndeplinite prin intermediul unui avocat drept societar sau avocat drept comercial care vă poate sprijini în vederea redactării cererii de înregistrare a mențiunii de radiere sucursală, redactarea hotărârii adunării generale a asociaților, precum și depunerea și reprezentarea în fața Registrului Comerțului.Societatea românească de avocatură Pavel Mărgărit și Asociații recomandă consultarea unui avocat Registrul Comerțului încă de la înființarea de sucursale pentru a garanta respectarea tuturor prevederilor legale cuprinse în Legea societăților nr. 31/1990 în vederea desfășurării conforme a activității de către o entitate fără personalitate juridică.
Nu navigați prin aceste provocări singuri. Contactați-ne astăzi pentru asistență expertă adaptată nevoilor dumneavoastră.
Avocat lichidare sucursală în România. Înregistrarea mențiunilor la Registrul Comerțului
După ce documentele sunt verificate de către Registrul Comerțului și dacă acestea sunt complete se va dispune radierea sucursalei. Odată efectuată această operațiune va fi necesară și închiderea fiscală a sucursalei la ANAF prin depunerea unor documente cu solicitarea ștergerii sucursalei din evidențele fiscale precum și încetarea obligațiilor fiscale.Societatea Românească de Avocatură Pavel Mărgărit și Asociații oferă servicii juridice la un înalt standard profesional în diverse arii de practică, inclusiv în cele care privesc procesul de radiere sucursală în România sau înființarea de sucursale, echipa noastră demonstrând o înțelegere complexă a reglementărilor privind Legea societăților nr. 31/1990, oferind soluții juridice clare și eficiente tuturor clienților care au solicitat serviciile unui avocat drept societar.