Modificare cod CAEN

Avocat drept comercial. Ce este un cod CAEN?

Procedura de modificare cod CAEN intervine, în primul rând, atunci când se dorește schimbarea activității principale pentru o societate comercială. Conform dispozițiilor cuprinse în Legea societăților nr. 31/1990,acest lucru poate fi realizat doar în baza unei decizii a adunării generale a asociaților sau acționarilor.

De asemenea, asociatul unic/asociații care fac parte dintr-o societate comercială pot urma procedura de modificare cod CAEN și pentru completarea obiectului lor de activitate cu un cod CAEN nou, dacă doresc să presteze și alte servicii sau au dobândit între timp alte calități profesionale, cum este cazul PFA-urilor.

Consultarea unui avocat drept comercial sau avocat înregistrare mențiuni ONRC este o opțiune indicată atunci când o societate comercială se hotărăște să modifice un cod CAEN.

Avocat completare obiect activitate. Documentele care se depun la Oficiul Registrului Comerțului pentru modificare cod CAEN

Pentru a obține un certificat de înscriere mențiuni de la Oficiul Registrului Comerțului care să ateste îndeplinirea formalităților de către societatea comercială, reprezentantul societății are obligația de a depune câteva documente esențiale, astfel încât, schimbarea să fie opozabilă terților.

Legea societăților nr. 31/1990 prevede că pentru a modifica un cod CAEN, precum și pentru efectuarea altor operațiuni care implică mențiuni ONRC sunt necesare cererea de înregistrare mențiuni ONRC, un act adițional la actul constitutiv sau alt document din care să rezulte modificarea, precum și hotărârea adunării generale a asociaților/acționarilor sau decizia asociatului unic ori a Consiliului de administrație. De asemenea, acestea trebuie să fie însoțite de o declarație privind autorizarea funcționării pentru noua activitate, daca este cazul, și de certificatul de înregistrare al firmei, în original.

Odată depuse toate aceste documente, Oficiul Registrului Comerțului va trece la verificarea și întocmirea noilor documente, proces care poate dura câteva zile. Dacă toate etapele sunt îndeplinite, Oficiul Registrului Comerțului eliberează pentru fiecare societate comercială un certificat de înscriere mențiuni reprezentând confirmarea oficială a faptului că au fost efectuate noi mențiuni ONRC.

Procedura de înregistrare mențiuni ONRC poate fi realizată în numele și interesul unei societăți comerciale și de către un avocat comercial sau avocat registrul comerțului, întrucât experiența vastă în astfel de proceduri a unui avocat înregistrare mențiuni ONRC contribuie la eficientizarea procesului.

Societatea românească de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații oferă servicii specializate pentru înscrierea de mențiuni cu ajutorul echipei de avocați înregistrare mențiuni ONRC și avocați drept comercial în vederea modificării obiectului de activitate al societățiiPentru a beneficia de suportul nostru în ceea ce privește înregistrare mențiuni ONRC, ne puteți contacta accesând formularului de contact disponibil la adresa https://avocatpavel.ro/contact/.

Nu navigați prin aceste provocări singuri. Contactați-ne astăzi pentru asistență expertă adaptată nevoilor dumneavoastră.

Avocat comercial. Unde se depune cererea de modificare cod CAEN?

Oficiul Registrului Comerțului oferă metode alternative la cea clasică de depunere a documentelor la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială este stabilit sediul firmei și anume, depunerea documentelor prin poștă sau online pe portalul de servicii al ONRC. În cazul în care persoana juridică optează pentru completarea și transmiterea documentelor prin intermediului portalului, este important de menționat faptul că acestea vor trebui semnate folosind semnătura electronică.

Așadar, modificarea codului CAEN poate interveni oricând pe parcursul existenței unei entități juridice sau persoane fizice autorizate, iar procedura nu ar trebui să fie una dificilă atât timp cât sunt respectate toate prevederile din Legea societăților nr. 31/1990. Totuși, asistența juridică și reprezentarea oferită de un avocat înregistrare mențiuni ONRC sau avocat registrul comerțului vă oferă siguranța că toate documentele sunt actualizate și depuse în termenelespecifice.

Societatea Românească de Avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații oferă servicii juridice la cele mai înalte standarde profesionale pentru a vă asigura de rapiditatea și totodată eficiența procesului de înregistrare mențiuni ONRC, precum și a altor operațiuni ce fac parte din sfera de drept comercial. Echipa noastră, prin intermediul unui avocat drept comercial sau avocat completare obiect activitate vă poate pune la dispoziție toate serviciile de asistență și reprezentare necesare din momentul în care vă hotărâți să înființați o societate comercială.

Articole din aria de practica

recuperare creanta

Analiză avocat. Ce tipuri de soluții de recuperare creanțe are la îndemână statul român pentru recuperarea tezaurului furat?

Modalități de recuperări creanțe în România Procedura de recuperări creanțe poate reprezenta o adevărată provocare în raporturile juridice dintre părți, având drept scop protejarea drepturilor și interesele creditorilor. Procedura de recuperare datorii este guvernată de codul de procedură civilă sau de legislația în vigoare aplicabilă în funcție de izvorul prejudiciului. Atunci când este vorba despre […]

recuperare creante in romania

Analiză avocat. Care sunt cele mai frecvente procese dintre firmele din România și cum vă puteți proteja afacerea?

Strategii legale pentru a preveni conflictele și pentru a proteja afacerea de procese costisitoare Având în vedere evoluția cadrului legislativ și a mediului de afaceri aflat în continuă schimbare, multe firme din România ajung să intre în conflicte juridice ce pot afecta activitatea și stabilitatea acestora. De cele mai multe ori, procesele în care sunt […]

Legea taxelor de timbru

Taxa de timbru în materie de partaj judiciar

Taxa judiciară de timbru în lumina noilor dispoziții din Legea nr. 268/2024 În contextul noilor reglementări introduse de Legea taxelor de timbru, calculul și achitarea taxelor judiciare de timbru pentru diverse acțiuni precum acțiunea de partaj, inclusiv partaj judiciar sau partaj la divorț, devin aspecte demne de luat în considerare de către cei care doresc […]

executare silita

Avocat contestație executare. Contestația la executare

Asistență juridică și reprezentare în litigii, procedura executării silite și în contestația la executare în România Potrivit Codului de Procedura Civilă, persoanele interesate sau vătămate prin procedura executării silite pot face contestație la executare silită împotriva oricărui act, a încheierilor date de executorul judecătoresc a încheierii prin care s-a admis cererea de încuviinţare a executării silite, precum și în […]

Cinci feluri în care se poate atrage răspunderea personală a administratorului în România – civil, penal, fiscal, excludere/revocare și în caz de insolvență a societății pe care o administrează

Legislația din România prevede o serie de reguli și obligații în sarcina administratorului din România privind desfășurarea activității sale. Conform legislației în vigoare, în România, administratorii răspund personal în fața societății pentru prejudiciile cauzate prin încălcarea legii sau a mandatului primit. Pe de altă parte, administratorul va răspunde personal și solidar și va putea fi […]

Care este actuala abordare a societății dumneavoastră cu privire la litigii în România?

În domeniul afacerilor, apariția unui litigiu poate reprezenta o provocare semnificativă, întrucât afectează reputația unei societăți comerciale, consumând timp și resurse financiare. De aceea, este esențial ca societățile comerciale să se concentreze pe prevenirea litigiilor în România în loc să le trateze ulterior, motiv pentru care un avocat specializat în dreptul corporativ, drept comercial și litigii în România vă […]

Cum se contestă procesele verbale de control emise de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM)?

În situația în care un angajator a fost sancționat pentru neregulile constatate în cadrul activității de muncă de către Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), acesta poate contesta procesele verbale de control emise de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM). În cazul încălcării dispozițiilor legale, angajatorul poate răspunde contravențional. Societatea românească de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații din România […]

Cum poți obține anularea, completarea sau rectificarea actelor de stare civilă?

Având în vedere faptul că în practică pot apărea erori cu privire la întocmirea actelor de stare civilă, Societatea de Avocatură Pavel Mărgărit și Asociații recomandă apelarea la serviciile unui avocat specializat în litigii și dreptul familiei în România care vă poate sfătui cu privire la mijloacele legale pentru a obține anularea, completarea sau rectificarea […]

Contract de munca

Cum poți stinge o obligație față de un partener contractual?

Contractul semnat între părți creează drepturi și obligații, producând efecte pe perioada stabilită. În general, obligațiile contractuale pe care și le asumă un partener contractual se sting prin executarea voluntară a acestora, și anume prin remiterea unei sume de bani sau prin executarea prestației care face obiectul obligației. Însă, există și modalități alternative de stingere […]

excludere asociat

Cum se atacă o hotărâre definitivă la CEDO? Procedura in fața Curții Europene a Drepturilor Omului

Orice persoană care se află în situația în care o hotărâre definitivă îi prejudiciază interesele poate contesta hotărârea definitivă, urmând procedura în fața Curții Europene a Drepturilor Omului. Societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații din România recomandă apelarea la un avocat specializat în litigii și drepturile omului pentru a vă îndruma în demersurile necesare pentru atacarea […]

Atragerea răspunderii patrimoniale

Cum se poate face contestație la executare silită împotriva unui titlu executoriu în România?

Contestația la executare silită este o modalitate prin care se obține anularea oricărui act de executare silită de către persoanele interesate sau vătămate prin executare. După începerea executării silite, persoanele interesate sau vătămate pot solicita pe calea contestației la executare silită și anularea încheierii prin care s-a admis cererea de încuviințare a executării silite dacă […]

Cum să te îndrepți cu o cerere în pretenții împotriva partenerului contractual în România?

Încheierea unui contract creează drepturi și obligații între părțile semnatare pe perioada stabilită. Astfel, prin acțiunea în pretenții o persoană poate pretinde obligarea celeilalte părți la respectarea dreptului încălcat sau la executarea obligației asumate, iar dacă nu mai este posibil, obligarea ei la plata unor daune-interese pentru prejudiciul suferit. Societatea de avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații din […]