Schimbarea sediului social al unei societăți
Avocat comercial. Ce presupune schimbarea sediului social al unei societăți?
Schimbarea sediului social pentru o societate constituie o modificare importantă în ceea ce privește dezvoltarea afacerii, fiind o operațiune care se realizează prin urmarea unor pași de natură legală și administrativă, motiv pentru care un avocat comercial vă poate oferi asistență juridică, astfel încât procedura la Registrul Comerțului să fie rapidă și eficientă.
De asemenea, sediul social este folosit drept adresă oficială a persoanei juridice, adresă la care acesteia îi sunt comunicate toate actele de natură administrativă, juridică ori fiscală sau care au legătură cu activitatea desfășurată de către societate.
Procesul de înregistrare mențiuni ONRC prin care se realizează schimbarea sediului social presupune depunerea documentației necesare la Registrul Comerțului. Actul constitutiv trebuie modificat astfel încât datele declarate să corespundă cu modificarea privind sediul social, iar în funcție de forma juridică prin care societatea își desfășoară activitatea este necesar a fi depusă decizia asociatului unic sau hotărârea adunării generale a asociaților pentru societățile cu răspundere limitată (SRL) sau hotărârea adunării generale a acționarilor, decizia consiliului de administrație sau decizia directoratului, după caz, pentru societățile pe acțiuni. Aceste documente vin în completarea celor existente la Registrul Comerțului din momentul înființării societății.
Un avocat drept comercial sau avocat schimbare sediu vă poate îndruma pe tot parcursul demersurilor de înregistrare mențiuni ONRC, precum și alte operațiuni din domeniul de drept comercial, inclusiv obținerea unui certificat de înscriere mențiuni pentru a vă asigura că dețineți o dovadă a modificărilor privind actul constitutiv ce au fost înregistrate oficial la Registrul Comerțului și sunt opozabile terților.
Avocat Registrul Comerțului. Temei juridic
Sediul general al materiei în ceea ce privește toate procedurile aplicabile în materie de drept comercial unei persoane juridice este Legea societăților nr. 31/1990 ce cuprinde dispoziții referitoare la înființarea unei societăți, documente, modificări ce pot fi aduse la actul constitutiv privind sediul social, schimbarea denumirii societății sau modificarea obiectului de activitate. Însă, aplicabilă pentru sediul social este și Legea 51/1995 referitoare la organizarea și exercitarea profesiei de avocat, întrucât o societate comercială are opțiunea de a stabili sediul său la sediul profesional al avocatului pe o perioadă care nu poate depăși un an.
Societatea Românească de Avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații oferă clienților săi posibilitatea de a-și stabili adresa oficială la sediul profesional al avocatului, asigurându-vă totodată de eficientizarea procesului de recepționare a documentelor oficiale. În plus, contractul de asistență juridică încheiat cu un avocat drept comercial ce are ca obiect schimbarea sediului social la sediul profesional al avocatului aduce și avantajul că administratorii societății nu mai au obligația de a depune declarații suplimentare legate de impozitele pe clădiri.
Societatea Românească de avocatură Pavel Mărgărit și Asociații oferă servicii specializate pentru înregistrarea mențiunilor la Registrul Comerțului cu ajutorul echipei de avocați registrul comerțului și avocați schimbare sediu în România care vă pot asista pe parcursul întregului proces. Pentru a beneficia de suportul nostru în ceea ce privește schimbarea sediului social al societății în România ne puteți contacta accesând formularul de contact disponibil la adresa https://avocatpavel.ro/contact/.
Nu navigați prin aceste provocări singuri. Contactați-ne astăzi pentru asistență expertă adaptată nevoilor dumneavoastră.
Avocat schimbare sediu. Documente necesare pentru schimbarea sediului social
În primul rând, pentru a putea schimba sediul social al unei societăți este foarte importantă dovada dreptului de folosință asupra spațiului ce urmează a fi destinat sediului social. Acest drept poate să reiasă dintr-un contract de vânzare, închiriere sau comodat.
O importanță deosebită o constituie decizia asociatului unic, hotărârea adunării generale a asociaților sau hotărârea adunării generale a acționarilor, în funcție de forma juridică prevăzută în Legea societăților nr. 31/1990, aleasă la momentul înființării. În acest sens, în cazul în care societatea este cu răspundere limitată, denumirea documentului necesar pentru a completa dosarul pentru Registrul Comerțului și pentru a se putea opera în vederea deînregistrare mențiuni ONRCva fi hotărârea adunării generale a asociaților sau decizia asociatului unic. Pentru sediul social aparținând unei societăți pe acțiuni este necesară hotărârea adunării generale a acționarilor, decizia consiliului de administrație sau decizia directoratului.
Un avocat registrul comerțului sau un avocat comercial vă poate oferi asistența juridică necesară pentru întocmirea documentației și depunerea acesteia la Registrul Comerțului în vederea eliberării unui certificat de înscriere mențiuni.
Odată cu modificările pe care o societate comercială dorește să le facă cu privire la sediul social, trebuie să aibă în vedere și modificările la actul constitutiv. Acestea se fac de regulă printr-un act adițional la actul constitutiv ce urmează a fi înregistrat la Registrul Comerțului, procedură care poate fi realizată și prin intermediul unui avocat comercial sau avocat registrul comerțului.
În situația în care ANAF sesizează că o societate comercială nu a prelungit sau nu a schimbat sediul social, aceasta intră în inactivitate fiscală. ANAF emite o declarație de inactivitateprin care faptele sunt înregistrate în cazierul fiscal al asociaților, acționarilor și persoanelor împuternicite și în urma cărora aceste persoane nu mai pot înființa o altă societate și nici nu mai pot fi desemnați în funcții de conducere în alte societăți comerciale până la radierea faptelor din cazierul fiscal.
Societatea Românească de Avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații vă recomandă să apelați la serviciile unui avocat schimbare sediu sau avocat drept comercial pentru a vă asigura că procedurile desfășurate de societatea dumneavoastră sunt în acord cu prevederile cuprinse în Legea societăților nr. 31/1990 și că nu vă aflați în una dintre situațiile care ar putea atrage sancțiuni din partea ANAF pentru nerespectarea acestora.
După verificarea tuturor documentelor prevăzute în Legea societăților nr. 31/1990, Registrul Comerțului emite un certificat de înscriere mențiuni care atestă faptul că toate demersurile au fost îndeplinite.
Totodată, este foarte important ca după înregistrarea schimbării sediului social pentru o societate comercială, să fie notificate și autoritățile sau instituțiile precum ANAF, bănci, furnizori sau clienți pentru actualizarea datelor de contact.
Societatea Românească de Avocatură Pavel, Mărgărit și Asociații oferă servicii juridice la cele mai înalte standarde profesionale pentru a vă asigura de rapiditatea și totodată eficiența procesului de înregistrare mențiuni ONRC, precum și a altor operațiuni ce fac parte din sfera de drept comercial. Echipa noastră, prin intermediul unui avocat drept comercial sau avocat schimbare sediu vă poate pune la dispoziție atât opțiunea de a vă stabili sediul social la sediul profesional al avocatului, cât și serviciile de asistență și reprezentare necesare din momentul în care vă hotărâți să înființați o societate comercială.