Mandatul ad-hoc
Avocat specializat în insolvență. Mandatul ad-hoc
Mandatul ad-hoc este o procedură reglementată de legea insolvenței privind proceduri de prevenire a insolvenței și de insolvență și presupune desemnarea de către instanță a unui mandatar ad-hoc care să negocieze cu creditorul în vederea încheierii unei înțelegeri între acesta și debitorul aflat în dificultate financiară. Spre deosebire de alte proceduri de prevenire a insolvenței care pot fi desfășurate de către debitorul societate comercială aflat într-o situație dificilă din punct de vedere financiar, mandatul ad-hoc este o procedură confidențială ce implică negocierea directă cu creditorul, evitând astfel procedura insolvenței, care este o procedură formală, complexă și care presupune parcurgerea mai multor etape.
Societatea Românească de Avocatură Pavel Mărgărit și Asociații recomandă consultarea unui avocat drept comercial sau a unui avocat insolvență care vă poate ajuta cu redactarea cererii de numire a mandatarului ad-hoc și depunerea acesteia la instanța competentă. Mai mult, un avocat specializat în insolvență poate participa la negocierile cu creditorii, poate reprezenta interesele debitorului, asigurând respectarea tuturor drepturilor și obligațiilor și evitând astfel complicațiile unei proceduri de insolvență firmă.
Avocat insolvență. Proceduri de prevenire a insolvenței
Mandatul ad-hocpoate fi solicitat de debitorul care întâmpină dificultăți financiare în vederea soluționării acestora printr-o procedură mai simplă . Cererea pentru mandatul ad-hoc se depune la tribunalul în circumscripţia căruia are sediul debitorul flat în dificultate financiară, iar competența de desemnare a acestuia aparține președintelui tribunalului. Cererea pe care o formulează debitorul trebuie să conțină o propunere de mandatar ad-hoc din rândul practicienilor în insolvență, iar în cuprinsul cererii trebuie menționate de asemenea motivele care stau la baza necesității aplicării procdurii mandatului ad-hoc.
Așa cum am menționat anterior mandatul ad-hoc este o procedură simplificată și nu atât de formală precum procedura insolvenței sau alte operațiuni care privesc o firmă în insolvență.
Astfel, procedura se desfășoară în camera de consiliu și, foarte important, beneficiază de confidențialitate pe tot parcursul desfășurării sa. Confidențialitatea în acest caz este o obligație care revine tuturor părților implicate într-un astfel de proces.
Societatea Românească de Avocatură Pavel Mărgărit și Asociații recomandă apelarea la serviciile unui avocat insolvență sau avocat drept comercial pentru a lua la cunoștință toate aspectele juridice ce țin de legea insolvenței, respectiv cerere insolvență, deschiderea procedurii insolvenței sau alte aspecte referitoare la modul în care se desfășoară procedura insolvenței. Mai mult, un avocat specializat în insolvență vă poate ajuta cu întocmirea, revizuirea și depunerea documentelor legale necesare pentru a evita deschiderea procedurii de insolvență firmă, asigurându-se că toate aspectele formale sunt respectate.
După depunerea cererii la tribunalul competent, președintele dispune citarea , în termen de 5 zile, prin intermediul unui agent procedural, a debitorului și a mandatarului ad-hoc propus de către acesta. După analizarea cererii debitorului, în măsura în care se constată că dificultățile financiare pe care le întâmpină debitorul sunt reale și justifică numirea unui mandatar ad-hoc pentru societate comercială, președintele tribunalului dispune numirea mandatarului printr-o încheiere executorie. Odată cu desemnarea unui mandatar ad-hoc pentru o societate comercială , acesta are la dispoziție un termen de 90 de zile în care să obțină o înțelegere între debitorul afectat de problemele financiare și creditorul său pentru a putea depăși această situație și a nu îndeplini criteriile de firmă în insolvență.
Pe parcursul celor 90 de zile, mandatarul ad-hoc poate lua anumite măsuri pentru e evita agravarea dificultăților financiare și pentru a evita deschiderea procedurii insolvenței și aplicarea dispozițiilor riguroase din legea insolvenței. De exemplu,mandatarul va putea propune remiteri, reeșalonări sau reduceri parțiale de datorii, continuarea sau încetarea unor contracte în curs, reduceri de personal sau orice alte măsuri care pot eficientiza procesul de redresare a debitorului.Societatea Românească de Avocatură Pavel Mărgărit și Asociații recomandă colaborarea cu un avocat pentru firmă în insolvență în scopul redactării cererii pentru mandatul ad-hoc, depunerii acesteia la tribunalul competent și reprezentarea intereselor dumneavoastră în fața instanței.
Nu navigați prin aceste provocări singuri. Contactați-ne astăzi pentru asistență expertă adaptată nevoilor dumneavoastră.
Avocat drept comercial. Cerere insolvență
Onorariul pe care îl poate încasa un mandatar este stabilit de președintele instanței la propunerea debitorului și cu acordul mandatarului și poate avea forma unui onorariu fix sau lunar.
Mandatul ad-hoc încetează prin obținerea și încheierea înțelegerii între debitor și creditorii săi de către mandatar, prin denunțarea unilaterală a mandatului fie de către debitor, fie de către mandatarul ad-hoc sau, la sfârșitul celor 90 de zile, dacă nu s-a reușit obținerea unei înțelegeri. Încetarea mandatului are loc prin încheierea definitivă dată de președintele tribunalului, la cererea debitorului sau a mandatarului ad-hoc.
Societatea Românească de Avocatură Pavel Mărgărit și Asociații oferă servicii juridice la un înalt standard profesional în diverse arii de practică, inclusiv în cele care privesc cerere insolvență, respectiv deschiderea procedurii insolvenței, echipa noastră demonstrând o înțelegere complexă a reglementărilor privind insolvență firmă, oferind soluții juridice clare și eficiente tuturor clienților care au solicitat serviciile unui avocat comercial.