Aceste prevederi sunt cuprinse in Ordonanta de urgenta nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 966 din 30/12/2014 si consolidata in data de 23.07.2015.

Potrivit prevederilor respectivei Ordonante, “aparate de marcat electronice fiscale sunt considerate si casele de marcat electronice fiscale si alte sisteme ce includ dispozitive cu functii de case de marcat, echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, care inglobeaza constructiv un modul fiscal, prin intermediul caruia controleaza memoria fiscala, dispozitivul de imprimare, dispozitivul de memorare, afisajul client, dispozitivul de salvare externa si dispozitivul de comunicatie externa care permite integrarea intr-un sistem informatic”.

Trecerea la astfel de aparate de marcat se va efectua treptat, dupa cum urmeaza:

a)     Incepand cu data de 1 octombrie 2016, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat de tipul celor sus – mentionate.

b)    Incepand cu data de 1 ianuarie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat case de marcat de tipul celor sus – mentionate.

c)     Incepand cu data de 1 mai 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat de tipul celor sus – mentionate.

Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele functii esentiale:

a)     conservarea datelor prin acumulari progresive;

b)    imprimarea, memorarea si emiterea electronica de: bonuri fiscale, rapoarte fiscale de inchidere zilnica, jurnale electronice, rapoarte de sinteza si rapoarte memorie fiscala, pentru aparatele de marcat electronice fiscale;

c)     inregistrarea in memoria fiscala a datelor de sinteza cu caracter fiscal provenite din rapoartele fiscale de inchidere zilnica si a oricaror modificari de parametri care afecteaza interpretarea datelor stocate si evenimente care afecteaza continuitatea inregistrarii datelor;

d)    blocarea automata a functionarii aparatului cand sunt inactive oricare din dispozitivele controlate de modulul fiscal, sau cand sunt indeplinite conditiile de blocare stabilite prin procedura de monitorizare si supraveghere a acestora;

e)     asigurarea continuitatii functionarii si inregistrarii datelor, coerentei structurii de date si a documentelor emise, precum si asigurarea procedurilor de recuperare din stari de eroare generate de manipulari gresite sau de erori de sistem.